تور کاپادوکیا

پکیج های تور کاپادوکیا ( رزرو هتل کاپادوکیا و تور هوایی کاپادوکیا )

 تور هوایی کاپادوکیا 1401

تاریخ رفت: بهار و تابستان                      اقامت: 4 روز ، 5 روز

  هتل: 3 ستاره، 4 ستاره، 5ستاره                    ترانسفر، بیمه، پشتیبانی24 ساعته

تور کاپادوکیا

امروز قصد داریم به یکی از خاص ترین مناطق گردشگری بپردازیم. منطقه ای با مناظر فوق العاده از تپه های خاص که حتی دیدن عکس های این منطقه هم می تواند شما را به وجد بیاورد. حال تصور کنید که بر بالن سوار هستید و مناظر فوق العاده کاپادوکیا را از فراز آسمان نگاه می کنید آن زمان است که لذت واقعی به سراغ شما خواهد آمد.

کاپادوکیا منطقه ای زیبا در آناتولی مرکزی واقع در کشور ترکیه می باشد. احاطه این منطقه به وسیله سنگ های آتش فشانی و تپه های خاص آن را به یکی از مقاصد جذاب برای گردشگری تبدیل کرده است. کاپادوکیا در واقع منطقه ای است که شامل چند شهر و روستا و کلی جاذبه گردشگری در کنار هم می باشد. گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا خود را به این منطقه می رسانند تا از دیدنی های کاپادوکیا لذت ببرند.

خوشبختانه با توجه به همسایگی کشور ما با ترکیه با استفاده از تور کاپادوکیا با صرف هزینه مناسب می توانید از این منطقه زیبا دیدن فرمایید. در این مطلب قصد داریم در مورد این منطقه و تور کاپادوکیا توضیحاتی را ارائه دهیم. همچنین در مورد هزینه سفر به کاپادوکیا نیز بحث خواهیم کرد.

کاپادوکیا شهری باستانی در ترکیه

کاپادوکیا منطقه ای با قدمت بسیار زیاد می باشد که همواره مورد توجه باستان شناسان بوده است. نام منطقه کاپادوکیا به دفعات در متون مسیحیان به کاررفته و به عنوان محلی پر از شگفتی و زیبایی شناخته می شود. کاپادوکیا در کنار مناظر طبیعی فوق العاده دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی زیادی نیز می باشد.  بر طبق منابع تاریخی انسان ها از عصر برنز در این منطقه حضور داشته اند. روستا های منطقه کاپادوکیا کنجینه ای از آثار باستانی هستند. تپه های حکاکی شده، شهر های زیرزمینی، دخمه های پر رمز و راز و … تنها بخشی از جذابیت های تاریخی کاپادوکیا می باشد.

عوامل موثر بر روی قیمت تور کاپادوکیا

هزینه سفر به کاپادوکیا با استفاده از تور کاپادوکیا به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل در این زمینه قیمت بلیط هواپیما می باشد. قیمت بلیط خطوط مختلف هوایی که به این مقصد پرواز دارند دارای تفاوت هایی می باشد. عامل بعدی که بر روی هزینه سفر به کاپادوکیا موثر بوده تعداد روزهای اقامت شما در این منطقه می باشد که مسلماً هر چقدر تعداد روزها بیشتر باشد هزینه تور کاپادوکیا نیز بیشتر خواهد شد.

 هتل های کاپادو کیا هم دارای قیمت های مختلفی هستند و این عامل هم بر روی هزینه های شما تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت. زمان سفر شما هم بسیار مهم می باشد. اگر بتوانید در زمان هایی که تعداد گردشگران در این منطقه کمتر می باشد به آن جا سفر کنید هزینه ها کاهش خواهند یافت. اگر از افرادی هستید که می توانید در یک مدت کوتاه آماده سفر شوید یک شانس خیلی خوب خواهید داشت چرا که تورهای لحظه آخری برای شما می تواند یک فرصت طلایی برای سفر به این منطقه جذاب با صرف هزینه مناسب باشد.

چه زمانی به کاپادوکیا سفر کنیم؟

انتخاب بهترین زمان سفر به کاپادوکیا می تواند باعث شود که شما از سفر خود لذت بیشتری ببرید. کاپادوکیا شهری است که نسبت به سطح دریا دارای ارتفاع هزار متری می باشد و آب و هوای این منطقه از نوع قاره ای به حساب می آید. در کاپادوکیا زمستان های سردی وجود دارد که ممکن است باعث شود کمی دچار مشکل شوید. اما در فصل بهار و تابستان کاپادوکیا آب و هوای فوق العاده دلپذیری دارد. خیلی کم پیش می آید که در فصل تابستان دمای هوا به بیشتر از 30 درجه سانتیگراد برسد.  بهترین زمان سفر به کاپادوکیا تمامی فصل های سال به جزء زمستان می باشد.

چگونه به کاپادوکیا برویم

در جواب این سوال که چگونه به کاپادوکیا برویم لازم است به شما بگویم که برای رفتن به این منطقه نیازی به داشتن ویزا نخواهید داشت چرا که ورود شهروندان ایرانی به ترکیه برای مقاصد گردشگری و تفریحی نیازمند ویزا نمی باشد. بهترین روش برای رفتن به این منطقه و بازدید از آن استفاده از تور کاپادوکیا  می باشد. تورهای متنوعی برای سفر به کاپادوکیا در فصول مختلف سال وجود دارد که شما با توجه به شرایطتتان می توانید تور مناسب را انتخاب کرده و از سفرتان لذت زیادی ببرید.

بالن سواری در کاپادوکیا

یکی از لذت هایی که در سفر به کاپادوکیا حتما باید تجربه کنید بالن سواری می باشد. کاپادوکیا به شهر بالن ها هم مشهور بوده ور در طول سال گردشگران زیادی سوار بر بالن از مناظر زیبای این منطقه دیدن می کنند. در برخی از فصول سال بیش از 100 بالن در آسمان کاپادوکیا قابل مشاهده است که صحنه ی جالبی را رقم می زند. هزینه بالن سواری به عواملی مانند مدت بالن سواری، ظرفیت بالن و … بستگی دارد.

غذاهای فوق العاد در کاپادوکیا

به طور کلی کشور ترکیه از نظر غذایی دارای تنوع بسیار زیادی می باشد و شما می توانید در کاپادوکیا تعدادی از بهترین غذاهای ترکیه را امتحان کرده و از خوردنش لذت ببرید. یکی از غذاهایی که در هنگام سفر با تور کاپادوکیا به شما پیشنهاد می کنم حتماً آن را امتحان کنید کباب سفالی می باشد. کبابی خوش طعم که در ظرف های سفالی تهیه شده و جزء غذاهای معروف و پر طرفدار در کاپادوکیا به حساب می آید. معمولا در رستوران های هتل های کاپادوکیا این غذا در لیست منو وجود دارد. البته خارج از هتل هم رستوران های با کیفیتی در سطح شهر هستند که این غذا را بهترین کیفیت به شما ارائه خواهند داد.

بازدید از موزه گورمه

موزه هوای آزاد گورمه یکی از اماکن حفاظت شده یونسکو می باشد که خارج از دهکده گورمه قرار داشته و جزء مناطق دیدنی کاپادوکیا به حساب می آید. در این مکان شما می توانید کلیساهای صخره ای جالبی را ببینید که نظیرشان در کمتر جایی پیدا خواهد شد. سلول های راهب با نقاشی های اعجاب انگیز نیز یکی دیگر از زیبایی های این موزه رو باز می باشد.

زیباترین دره در کاپادوکیا

با استفاده از تور کاپادوکیا این امکان برای شما وجود خواهد داشت که یکی از زیباترین دره های دنیا را از نزدیک ببینید. ما بین روستاهای  گورمه و کاوسین دره سرخ قرار دارد. صخره هایی که در دره سرخ خواهید دید به رنگ های متنوعی مانند صورتی، زرد، نارنجی و … می باشند. وقتی به این دره نگاه می کنید انگار یک تابلوی نقاشی مقابل چشمانتان قرار گرفته که برای رنگ آمیزی جزئیات آن سال های بسیار طولانی زمان صرف شده است. در درون صخره ها کلیساهای مخفی نیز وجود دارد که قدمت آن ها به دوران بیزانس بر می گردد.

زیباترین روستای جهان در کاپا دوکیا

اگر روستای گورمه در کاپادوکیا را زیباترین روستای جهان بدانیم اغراق نکرده ایم چرا که بر طبق چند نظر سنجی این روستا توانسته این عنوان را به خود اختصاص دهد. در این روستا مناظر زیبای بسیاری انتظار شما را می کشند که می توانید سوار بر بالن ها از دیدن این مناظر غرق در لذت شوید.

بازدید از شهری در زیر زمین

کایماکلی یکی از شهر های زیرزمینی در کاپادوکیا می باشد. شهری که قدمتش به دوران بیزانس می رسد. در این شهر زیرزمینی شما می توانید اتاق های بزرگی را در دل زمین ببینید که با استفاده از تونل های متعددی به هم متصل شده اند. در کایماکلی هشت طبقه وجود دارد که 4 طبقه برای بازدید گردشگران مهیا شده و شما در زمان سفر به کاپادوکیا می توانید از این مکان خاص و جذاب بازدید کنید.

دره آیلار

یکی دیگر از دره های زیبا در کاپادوکیا دره آیلار می باشد. دره ای با عمق تقریبی 100 متر که به وسیله صخره های نا هموار و شیب دار احاطه شده است. در میانه این دره رودخانه ای جریان دارد و در کنار رودخانه هم زمین های زراعی حاصلخیز و درختان صنوبر دیده می شوند. دره آیلار دارای مناظر طبیعی زیبای می باشد که می توانند برای مدت طولانی شما را سرگرم کرده و لحظات خوشی را برایتان به یادگار بگذارد.

سوارکاری در دره های کاپادوکیا

یکی از فعالیت هایی که در کاپادوکیا طرفداران زیادی دارد سوارکاری در بین دره ها و طبیعت فوق العاده این منطقه می باشد. به عنوان مثال سوارکاری در دره گل سرخ می تواند تجربه ای برای شما به یادگار بگذارد که تا مدت ها آن را فراموش نکنید. جاذبه ها و دیدنی های منطقه کاپادوکیا به قدری زیاد هستند که در یک مطلب تنها می توان به برخی از آن ها پرداخت. به طور خلاصه باید به شما بگویم که تور کاپادوکیا این فرصت را در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید یکی از زیباترین مناطق دنیا را از نزدیک ببینید و سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

اقامت در هتل های کاپادوکیا

هتل های زیادی در کاپادوکیا فعالیت می کنند. این هتل ها از نظر قیمت و کیفیت دارای تفاوت هایی هستند اما با توجه به توریستی بودن این منطقه می توان گفت که اکثر هتل های کاپادوکیا دارای کیفیت بسیار خوبی می باشند. سبک هتل های کاپادوکیا هم دارای تنوع بسیار زیادی می باشد. به عنوان مثال شما می توانید در یک هتل فوق العاده مدرن و یا یک هتل با قدمت زیاد و سبک سنتی اقامت کنید. انتخاب هتل تاثیر مستقیمی بر روی هزینه سفر به کاپادوکیا خواهد داشت.