جاهای دیدنی استانبول

مراکز تاریخی و گردشگری ترکیه

مراکز گردشگری ترکیه

زیباترین و محبوب‌ترین مکان های دیدنی و تفریحی شهر استانبول برای گشت و گذار را به شما معرفی می کنیم، جاذبه‌های دیدنی و توریستی تور استانبول مکان های زیر هستند:

مراکز تفریحی

1- آکواریوم استانبول 2 – پارک آبی مرکزی استانبول  3- پارک آبی و شهر بازی ویالند  4- قایق وکشتی سواری تنگه بسفر 5- باغ وحش استانبول 6-گردش در کنار رود تنگه بسفر استانبول 7-گردش در میدان تقسیم و خیابان استقلال 8- بازدید از منطقه آسیایی 9- حمام های ترکی

مساجد استانبول

1- مسجد ایا صوفیه 2 -مسجد جامع فاتح 3- مسجد آبی استانبول4- مسجد سلیمانیه استانبول 5 -مسجد شمسی پاشا 6-مسجد اورتاکوی 7- مسجد ایا آیرنی 8- مسجد رستم پاشا

قصرهای استانبول

1 -کاخ دلمه باغچه 2- کاخ توپکاپی 3-کاخ بیلربیی 4-کاخ ییلدیز

دیدنی های استانبول

1-جزیره بویوک آدا 2-برج گالاتا 3 -جنگل بلگراد 4-برج دختر استانبول 5- پل گالاتا  6- قلعه روملی حصار 7-پارک مینیاتورک 8-آب‌راهه والنس

استانبول دارای میراث تاریخی مختلفی مانند قصر های سلطنتی ، بازارهای سنتی ، مساجد و کلیساها  را در دل خود جا داده است  که در تور استانبول حتما آنها را بازدیدکنید. استانبول دارای دو بخش آسیایی و اروپایی است که یکی از شهر های جذاب توریستی دنیاست . استانبول با شب های زنده و روزهای  پر از جنب و جوش می باشد ، پیش از خرید تور استانبول ، در زیر به تعدادی از جذابیت های توریستی استانبول اشاره می کنیم:

ایاصوفیه

ایاصوفیه از ابتدا قصر پادشاه و بعد پرستشگاهی برای مذهب های مختلف بوده است. ایاد صوفیا در سال 537 ساخته شده است و  ابتدا به عنوان بزرگترین قصر جهان قصر پادشاه قسطنطنیه بوده است و بعد به مدت شصت سال به عنوان کلیسای کاتولیک روم استفاده می شده است. در سال 1435 تا سال 1931 به عنوان مسجد بکار گرفته شد و  از سال 1935 بعد از بازگشایی مجدد به عنوان موزه استفاده گردید.  بعدا این بنا به عنوان منبع الهام بخش معماری سایر مساجد مانند «مسجد آبی رنگ» شد. شهرت اصلی مسجد ایاصوفیه کاشی کاری های نقاشی شده از مذهب های مختلف است که پیشنهاد میکنیم در تور استانبول حتما از آن بازدید کنید.

مسجد آبی رنگ

در زمان سلطان احمد در قرن 17 مسجد آبی بنا شده است و تا هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرد. مسجد آبی در معماری خود از 20 هزار کاشی سرامیکی با  طراحی گل های لاله و 200 پنجره ی شیشه ای بهره برده است. نامگذاری مسجد آبی از رنگ کاشی های آن نشان گرفته است.

کاخ موزه توپکاپی

از جاذبه های زیبای توریستی استانبول کاخ موزه توپکاپی محل سکونت پادشاهان عثمانی مربوط به قرن 15 است . این کاخ موزه از 5 کیلومتر دیوار سنگی و 27 برج بر روی تپه ای بلند مشرف به دریای مرمره تشکیل شده است. این کاخ بر تپه ای مشرف به دریای مرمره قرار دارد و به قرن 15 برمیگردد. در آن مجموعه ای از حرمسراها و طلاها و اسلحه های زمان پادشاهان عثمانی یافت می شود. این کاخ وسعتی زیادی دارد و حتما برای بازدید از آن باید زمان کافی داشته باشید و در تور استانبول کوتاه بازدید آن میسر نیست.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول از پنج هزار مغازه و فروشگاه هایی از جواهرات، گلیم و قالی، اشیای قدیمی و عتیقه و سرامیک های دست ساز پیدا می کنید و در تور استانبول گردش در آن بسیار لذب بخش می باشد حتی اگر قصد خرید نداشته باشید.

بازار ادویه جات

در بازار ادویه جات استانبول  انواع مختلف ادویه ، برگه های خشک میوه ها و چای ، خشکبار، قهوه ی ترکی، را مشاهده می کنید.

مسجد سلیمانیه

این مسجد در 1550 به دستور سلطان سلیمان ساخته شده است و از  معماری اسلامی و روم شرقی الهام گرفته است. این مسجد زمان جنگ جهانی اول مقداری تخریب شده است ولی در اواسط قرن بیستم  بازسازی شد. چهار مناره ی بزرگ مسجد سلیمانیه نمادی از استانبول است.در تور استانبول به اطراف عمارت مسجد سلیمانیه بروید که فضای سرسبز فوق العاده دارد و سلطان سلیمان و خرم سلطان در همین محوطه به خاک سپرده شده اند و آرامگاه مخصوص خود را دارند.

کاخ دولما باغچه

کاخ دلما باغچه دلیل اینکه با پیشروی در آب ساخته شده است به این نام خوانده میشود این کاخ بسیار زیبا و فاخر در قرن 19 با تلفیقی از معماری ترکیب سبک های معماری باروک و نئوکلاسیک ساخته شده است. کاخ دولما باغچه در سواحل اروپایی تنگه بوسفر قرار دارد و دارای لوستر های بسیار زیبا و تابلوهای نقاشی نفیس و تزئینات سقفی چشمگیر به همراه باغی فوق العاده زیبا  با فواره های پرآب .می باشد که از پیشنهادات ما برای بازدید در تور استانبول است.

آب انبار قصر سلطنتی

آب انبار قصر سلطنتی به دستور جاستین اول امپراتور روم ساخته شد و از قرن 6  آب مورد نیاز ساکنان استانبول را تامین می کرده است، باسیلیکا سیتسترن، آب انباری بزرگ و در واقع کانالی زیرزمینی است دارای ستون های بلند که فناوری مدرن به کار رفته برای ساخت آن بسیار قابل توجه است و یکی از مقاصد گردشگری در تور استانبول می باشد.

کلیسای چوره

کاشی کاری ها یی از زندگی حضرت عیسی و حضرت مریم، بسیار دیدنی است. این کلیسا در ابتدا صومعه بوده که چند قرن بعد تبدیل به مسجد شده است و پس از آن در سال 1948 تبدیل به موزه گردید. کمی از مناطق گردشگری فاصله دارد ولی برای علاقمندان به معماری روم شرقی ارزش دیدن در تور استانبول را دارد.

موزه باستان شناسی استانبول

موزه ای با 1 میلیون شی و هزاران صنایع دستی با ارزش از تمدن سراسر جهان و شامل سه قسمت  موزه  شرق باستان، موزه  باستان شناسی، ساختمان محمد دوم با آثار هنری سرامیکی و موزه کاشی کاری است که در سال 1981 به عنوان اولین موزه ی ترکیه ساخته شده است .

برج گالاتا

به عنوان برج مسیح نیز نام بردا می شود با ارتفاعی حدود 67 متر که در سال 1348 در قرن چهاردهم میلادی بنا شده است. در قسمت بالایی این برج سنگی قرون وسطی کافه ها، رستوران ها با  چشم اندازی بسیار زیبا و نمایی پانورامیک از شهر و بافت قدیمی اطراف مشاهده خواهید کرد. حتما تور استانبول خود را بازدید از این برج تمام کنید.