وان ترکیه

مراکز تفریحی تور وان ترکیه

مراکز تفریحی وان ترکیه

  1. مراکز تفریحی وان ترکیه

وان ترکیه از شهر های تاریخی کشور ترکیه است و قدمت نزدیک به هفت هزار سال قبل از میلاد مسیح دارد که در دوران تمدن اورارتویی بعنوان پایتخت بوده است . این شهر آثار طبیعی و تاریخی دیدنی و جالبی دارد.در تور وان ترکیه از بازار روس های وان ترکیه در نزدیکی میدان بش یول میتوانید اجناس محلی و ارزان قیت و در مراکز خرید AVM و آیدین پریمات از برند های ترک خرید کنید. در تور وان به دریاچه زیبای وان ترکیه بروید و با کشتی از جزیره آکدامار و قلعه و کلیسای باستانی دیدن کنید. از خوردن صبحانه های مفصل و معروف شهر وان غافل نشوید و غذا های ترکی را در رستوران های سنتی در توروان تجربه کنید و درنهایت گربه های زیبای شهر وان با چشم های دو رنگ آبی و زرد را در تور وان ببینید.

دریاچه‌ وان ترکیه :

دریاچه‌ وان ترکیه بزرگترین دریاچه‌ ترکیه می باشد که به دنیز به معنای دریا نیز معروف است. دریاچه‌ وان ترکیه جزو مهمترین مکان گردشگری  تور وان ترکیه است که نماد این شهر هم محسوب می شود .

کلیسا و  جزیره ی آکدامار ( آختامار ) وان ترکیه:

جزیره‌ آکدامار بزرگ ‌ترین جزیره‌ دریاچه‌ وان ترکیه در  41 کیلومتری جنوب غربی شهر وان ترکیه قرار گرفته است که طبیعت بسیار بکر و زیبایی دارد و در تور وان در فصل بهار  شکوفه‌ های درخت ‌های بادام زیبایی آن را دو چندان می کند. کلیسای قدیمی آکدامار معروف به کلیسای صلیب مقدس در بلند ترین  قسمت جزیره بنا شده است، در تور وان برای رفتن به جزیره آکدامار می ‌توانید از اسکله‌ وان با قایق در مدت بیست دقیقه به جزیره برسید .

خانه‌ گربه ‌های وان ترکیه :

 از نمادها شهر وان ترکیه گربه ‌های سفید با چشم‌ های دو رنگ که یکی از آن‌ها به رنگ آبی و یکی زرد است ، در سال 1999 نسل این گربه رو به انقراض بود و دولت ترکیه مرکزی برای نگهداری و ازدیاد نسل آنها تاسیس کرد که به خانه ی گربه وان (VAN KEDI EVI) مشهور شده است. این گربه ها بسیار کمیاب هستند و برای محافظت از نسل آن ‌ها مرکز تحقیقاتی دانشگاه (یوزینجی ایل) خانه گربه ایجاد شد که در توروان میتوانید از آنها بازدید کنید.